Un dels objectius del currículum de llengües a l'ESO és fomentar la lectura entre els alumnes. Es recomana que siguin els propis departaments dels centres qui escullin dues obres per llegir i treballar la competència lectora durant el curs. Però a vegades els alumnes poden veure aquesta activitat com a una obligació i d'aquesta manera desenvolupar un rebuig envers la lectura. També pot ser que el títol escollit pels docents no sigui atractiu pels estudiants.
Una activitat de foment de la lectura que es pot fer a l'aula enlloc de la recomanació del currículum és obrir un servei de biblioteca a l'aula. El projecte és ben fàcil de fer i els resultats poden ser molt positius.
Per desenvolupar la biblioteca a l'aula cada alumne hauria d'aportar un llibre, un còmic, etc. per deixar en un fons. D'aquest fons tots els alumnes, cada cert temps, haurien d'escollir un títol per llegir-lo. Despres de la seva lectura haurien d'omplir una fitxa. És clar que el professor hauria de seguir aquesta activitat per la seva posterior avaluació (una proposta és que el treball de l'alumne pugui ser valorat fins a un 10% de la nota trimestral).
Tot seguit la justificació per a la programació:
Documents per duur a terme l'activitat:
Una activitat de foment de la lectura que es pot fer a l'aula enlloc de la recomanació del currículum és obrir un servei de biblioteca a l'aula. El projecte és ben fàcil de fer i els resultats poden ser molt positius.
Per desenvolupar la biblioteca a l'aula cada alumne hauria d'aportar un llibre, un còmic, etc. per deixar en un fons. D'aquest fons tots els alumnes, cada cert temps, haurien d'escollir un títol per llegir-lo. Despres de la seva lectura haurien d'omplir una fitxa. És clar que el professor hauria de seguir aquesta activitat per la seva posterior avaluació (una proposta és que el treball de l'alumne pugui ser valorat fins a un 10% de la nota trimestral).
Tot seguit la justificació per a la programació:
Documents per duur a terme l'activitat:
- Fitxa de treball pels alumnes.
- Fitxa de control de prèstecs.
- Contracte de participació dels alumnes.
- Informació pel PLEC (document original obtingut en el curs "El Pla de Lectura de Centre. Què, com, quan, on i per què", de l'Escola d'Estiu Rosa Sensat 2009).
No hay comentarios:
Publicar un comentario